-->

‘Harapkan logo je lawa’ – Lelaki kecewa baju raya brand popular tak berkualiti

Musim perayaan sering kali menjadi masa yang dinanti-nantikan oleh banyak orang, terutamanya dalam konteks pembelian baju raya.

Di Malaysia, fenomena ini tidak asing lagi. Ramai yang sanggup membeli baju raya jenama mahal dengan harapan mendapatkan kualiti yang sepadan.

Namun, adakalanya harapan itu meleset. Baru-baru ini, seorang pengguna Facebook, Shaharuddin Sarlan, telah meluahkan rasa tidak puas hati dengan kualiti baju raya yang dibeli.

Menurutnya, baju melayu yang dibeli dengan harga RM209 dari jenama popular itu, berbulu dalam tempoh kurang dari sehari pakai.

“Tak sampai sehari pakai, kain dah berbulu macam kena cakor (cakar) kucing. Harapkan logo jer lawa. Kalau macam ni, better beli baju melayu kat Mydin siap sampin.”

Luahannya di Facebook telah mendapat lebih 1,000 tanda suka dan 1.6K kongsi semula, menunjukkan bahawa isu ini bukanlah isu yang remeh.

Dari situasi ini, kita dapat melihat bahawa walaupun jenama mahal sering kali dikaitkan dengan kualiti, namun realitinya mungkin tidak selalu begitu.

Sebagai pengguna, kita perlu lebih berhati-hati dalam membuat keputusan pembelian dan tidak semata-mata terpengaruh dengan jenama.

Sebaliknya, kita perlu menilai kualiti produk itu sendiri. Ini adalah satu pengajaran yang berharga bagi kita semua dalam era konsumerisme ini.

The post ‘Harapkan logo je lawa’ – Lelaki kecewa baju raya brand popular tak berkualiti appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar