-->

Pelajar maut dipukul di asrama, 13 suspek ditahan

Seorang pelajar lelaki berusia 17 tahun, Muhd Nazmie Aizat Muhd Narul Azwan, ditemui dalam keadaan tidak sedarkan diri di sebuah asrama kolej vokasional, Lahad Datu, Sabah.

Ketua Polis Daerah Lahad Datu, Asisten Komisioner Rohan Shah Ahmad mengesahkan kejadian itu di mana mayat mangsa ditemui oleh warden asrama pada pukul 6.50 pagi.

Siasatan awal mendapati, berlaku perselisihan faham di antara mangsa dan penghuni asrama lain. Terdapat kesan kecederaan dan lebam di beberapa bahagian tubuh badan mangsa.

Mayat mangsa kemudian dihantar ke Jabatan Forensik, Hospital Lahad Datu untuk proses bedah siasat bagi mengenalpasti punca kematian.

Susulan kejadian itu, polis telah menahan 13 pelajar lelaki berusia antara 16 hingga 19 tahun yang disyaki terbabit dalam kejadian itu. Polis turut merampas satu alat pengecas telefon pintar yang dipercayai berkaitan dengan siasatan kes tersebut.

Rohan meminta orang ramai tidak membuat sebarang spekulasi dan pihak polis sedang menjalankan siasatan di bawah seksyen 302 kanun keseksaan.

Sumber: Buletin TV3

The post Pelajar maut dipukul di asrama, 13 suspek ditahan appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar