-->

‘Ada yang undurkan diri bila saya berhijrah’ – Noreen Iman

Penampilannya berhijab menimbulkan persoalan ramai sehinggalah dalam beberapa hantaran dan sesi tembubual dia berkongsikan penghijrahan tersebut. Rata-rata peminatnya sangat gembira dengan perubahan dan tindakannya itu.

Selebriti, Noreen Iman dalam satu temubual berkata penghijrahannya merupakan satu perubahan besar lebih-lebih lagi apabila dia berada dalam industri.

“Satu perkara positif sebab saya berhijrah adalah bila mengingatkan saya adalah perempuan dan malu. Dulu saya fikirkan, apa saja yang saya upload di media sosial, itu adalah platform saya, Saya adalah yang paling betul.

“Teguran demi teguran yang saya dapat buat saya terfikir untuk ambil semua ni sebagai titik permulaan,” katanya.

Bagaimanapun, dia menyatakan penghijrahan tersebut tidak bermakna dia tidak boleh menjadi Noreen seperti dulu, tetapi satu proses untuk menjadi muslimah yang lebih baik.

Penerimaan orang disekeliling

Ketika ditanya tentang penerimaan keluarga, rakan-rakan dan peminat mengenai penghijrahannya, kata Noreen keluarga menerimanya dengan gembira.

“Mula-mula kita takut kalau kita terlalu tunjuk perubahan sebab ramai yang pesan jangan terlalu teruju kongsikan. Tak tahu pengakhiran macam mana.

“Tapi peringatan dan sokongan membuatkan satu peringatan buat saya untuk kekal istiqamah, jadi saya share sajalah,” katanya.

Namun begitu katanya ada yang mengundurkan diri setelah dia mula berhijrah.

“Mungkin dia segan. Bila kita dah macam ni, kita akan cuba cari jalan berada dalam circle yang sebetulnya. Ia sukar, kita dalam industri yang sama.

“Kita tak boleh nak puaskan hati semua orang. Saya pilih untuk jadi diri sendiri, bukan macam dulu,” katanya.

Sumber: Astro Gempak, TikTok

The post ‘Ada yang undurkan diri bila saya berhijrah’ – Noreen Iman appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar