-->

Aliff Aziz & Ruhainies mohon maaf, dakwa banyak laporan kurang tepat sehingga menimbulkan fitnah

Selebriti terkenal, Aliff Aziz dan Ruhainies, yang ditahan atas dakwaan berkhalwat baru-baru ini, telah dibebaskan dengan jaminan. Mereka kini menanti pendakwaan di Mahkamah Syariah yang dijangka berlangsung dalam masa terdekat.

Pasangan berkenaan dilaporkan meninggalkan perkarangan pejabat Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) pada pukul 2 petang Sabtu, 9 Mac 2024, setelah ditahan di sebuah kondominium mewah di ibu negara.

Gagal muncul di lokasi penggambaran

Kejadian ini juga telah menyebabkan pasangan ini gagal muncul di lokasi penggambaran drama ‘Terjerat’ yang sepatutnya dijalankan di Denai Alam, Selangor, pada jam 8 pagi Sabtu. Pihak produksi hanya mengetahui ketidakhadiran mereka selepas mereka gagal hadir mengikut waktu yang ditetapkan.

Aliff akan tampil beri penjelasan

Aliff Aziz, melalui Instastory, telah memaklumkan bahawa beliau akan memberikan penjelasan mengenai kejadian sebenar yang berlaku.

Beliau juga menegaskan bahawa terdapat beberapa spekulasi dan laporan yang tidak tepat yang telah disebarkan dan boleh menimbulkan fitnah terhadap mereka.

Ruhainies minta spekulasi dihentikan

Melalui platform yang sama, Ruhainies meminta orang ramai berhenti menyebarkan sebarang spekulasi kerana terdapat beberapa kenyataan atau laporan yang kurang tepat telah tersebar.

Ruhainies juga akan tampil memberi kenyataan berhubung kejadian ini dalam masa terdekat bagi mengelakkan salah faham yang lebih teruk.

Sumber: Kosmo! Online, Harian Metro

The post Aliff Aziz & Ruhainies mohon maaf, dakwa banyak laporan kurang tepat sehingga menimbulkan fitnah appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar