-->

Wanita usia 20 tahun ditemui maut dalam kereta berkunci

Seorang wanita berusia 20 tahun ditemui meninggal dunia dalam sebuah kereta yang berkunci di tempat parkir Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB), Ipoh semalam.

Penolong Pengarah Bahagian Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Perak, Sabarodzi Nor Ahmad berkata, Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Ipoh menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada jam 6.07 petang.

Apabila sepasukan anggota bomba tiba di lokasi, mereka mendapati mangsa terkunci dalam sebuah kereta jenis Toyota Camry.

Pintu kenderaan berjaya dibuka dengan menggunakan peralatan khas. Mangsa kemudian diberi rawatan awal, namun disahkan telah meninggal dunia.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Ipoh, Asisten Komisioner Yahaya Hassan berkata, “Siasatan awal mendapati mangsa menjaga bapanya yang sakit di wad HRPB dan dipercayai masuk ke dalam kereta untuk berehat, tanpa membuka cermin kereta.”

Kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut dan polis sedang menunggu hasil keputusan bedah siasat bagi mengetahui punca sebenar kematian mangsa.

Yahaya turut menasihatkan orang awam tidak mengamalkan tabiat tidur dalam kenderaan dengan enjin dimatikan di mana sistem pengudaraan tidak berfungsi dan ketiadaan oksigen boleh menyebabkan kematian secara tiba-tiba.

The post Wanita usia 20 tahun ditemui maut dalam kereta berkunci appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar