-->

Puteri Sarah tuntut ganti rugi RM1 juta & permohonan maaf daripada individu yang memfitnahnya

“Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya,” demikian kata pelakon Puteri Sarah Liyana yang semalam memuat naik notis tuntutan saman terhadap seorang wanita yang didakwa telah memfitnahnya di media sosial.

Menurut notis tuntutan yang dikeluarkan oleh peguam yang mewakili Puteri Sarah, individu berkenaan telah mengeluarkan kenyataan fitnah yang ditujukan kepada anak guamnya melalui aplikasi Instagram (stories) dan WhatsApp (stories).

Antara beberapa kenyataan yang telah dikeluarkan, yang dikatakan merujuk kepada Puteri Sarah:

  • “Deal dengan artis yang makan dadah ini memang failed.. spin habis”
  • “Orang nak berniaga, u nak niaga. Tapi bodoh sombong. Tak nak belajar”
  • Bila ada orang rompak u, seolah-olah rompak I lah. Ofkos I haling. I bagitahu u. Tapi u tak percaya. Now u tengah bela biawak tu. Dia tengah sedap merompak u. Kesian”
  • “Dulu waktu jadi bisnes partner u, I sentiasa cari jalan untuk buat yang terbaik untuk company kita. Jaga profit company and etc””
  • “U sibuk ke bahagian I. Orang tepi ketiak u, u tak nak tengok. U canang sana sini I ni staff u. Bila masa I jadi staff u? Excited dengan title bos ke? Nak jadi bos, jadi bos yang ada otak. Boleh fikir. Jadi bos yang bijak”.

Kenyataan-kenyataan itu dikatakan telah menjatuhkan reputasi Puteri Sarah yang merupakan seorang selebriti, pempengaruh dan usahawan yang dikenali ramai.

Susulan itu, Puteri Sarah menuntut ganti rugi sebanyak RM1 juta atas kerosakan yang telah dilakukan oleh individu terbabit terhadap status, reputasi, maruah, imej, tekanan psikologi yang dialaminya.

Selain itu, Puteri Sarah turut menuntut individu itu menarik balik kenyataan fitnah tersebut dan membuat permohonan maaf kepadanya secara terbuka. Malah, Puteri Sarah akan memohon injunksi bagi menghalang individu terbabit daripada mengeluarkan sebarang kenyataan yang serupa pada masa hadapan.

Sumber: Instagram Puteri Sarah

The post Puteri Sarah tuntut ganti rugi RM1 juta & permohonan maaf daripada individu yang memfitnahnya appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar