-->

Ejen hartanah minta Isa Isarb tunjukkan bukti dokumen jual beli rumah RM9.7 juta?

Baru-baru ini seorang ejen hartanah mendedahkan seorang pempengaruh yang dikenali sebagai Isa Isarb tidak membeli rumah kediaman mewah seperti yang didakwa, sebaliknya merupakan kediaman yang disewa.

Isa bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut dan menyelar tindakan ejen berkenaan yang menularkan isu tersebut.

Tidak berdiam diri, ejen hartanah tersebut menjelaskan dia sudah lama berkecimpung dalam dunia hartanah dan lebih mengetahui isu mengenai perkara tersebut.

“Saya ada tips sebenarnya nak detect samada influencer itu betul betul beli rumah ke atau sekadar menyewa. First skali sebelum membeli influencer/youtuber itu akan buat content pasal survey rumah. Ni mesti dia akan wajib buat tak perlu susah susah fikir nk buat content apa.

“Sebabnya nak beli rumah juta tu, tambah-tambah lagi nak beli property 10juta. Mesti dia akan survey rumah at least 10-20 rumah. Banyak property juta juta kat malaysia ni yang sesuai buat content.

“Beli kereta tak sampai sejuta ada pulak buat content pergi kedai kereta,pergi signing dapat kunci ikat reben. Padahal kereta tak semahal rumah melainkan rumah tu rumah sewa. Tiba-tiba content sudah dalam rumah. Tiada content proses pembelian rumah, takkan nak buat content cari rumah sewa pulak nanti kena kutuk dengan follower,” katanya.

Ejen atau peguam buat hantaran di media sosial

Katanya lagi, jika benar pempengaruh berkenaan membeli rumah tersebut, sudah pastinya akan ada ejen atau peguam yang akan membuat hantaran proses pemilikan rumah berkenaan.

“Rumah 9.7 juta, hang pulak influencer, confirm ada agent atau peguam yang akan up status bangga dengan anak Melayu. Tapi tak ada pun.

“Satu lagi saya ada buat carian hak milik dipejabat tanah memang bukan dia pemilik sebenar. Kalau betul dia sudah beli mesti ada record Ccris bank negara yang dia ada apply loan/pending loan even beli sewa sambung bayar,” tulisnya.

Bukti dokumen

Lelaki ini juga meminta bukti daripada pempengaruh berkenaan dokumen urusan jual beli yang sudah dilakukan.

“Saya nak dokumen berkenaan jual beli yang sudah distamp oleh hasil. Sale and purchase aggrement.

“Kalau sewa dulu baru beli atau sambung bayar atau apa-apalah mesti ada document hitam putih. Nanti lawyer saya akan verified. Saya dah request some document dari pihak sana kalau betul dia sambung bayar bersewa, saya buat mohon maaf secara terbuka,” katanya.

Sumber: Ishaq Marazi

The post Ejen hartanah minta Isa Isarb tunjukkan bukti dokumen jual beli rumah RM9.7 juta? appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar