-->

‘Saya berat hati lakonkan babak itu’ – Amir Ahnaf mohon maaf, lakon aksi tak senonoh dalam drama Syurga Itu Tidak Mudah

Pelakon Amir Ahnaf telah memohon maaf atas babak kontroversi dalam drama “Syurga Itu Tidak Mudah” yang telah menimbulkan kemarahan netizen.

Amir atau nama sebenarnya, Muhammad Amir Ahnaf Mohd. Khairudin, berusia 23 tahun, akan lebih berhati-hati dan tidak lagi melakukan aksi yang boleh menyinggung sensitiviti penonton.

Amir mengakui bahwa dia merasa berat hati untuk memainkan babak tersebut dan dia hanya menyedari tentang babak tersebut seminggu selepas menandatangani kontrak. Dia juga menambahkan bahwa skrip telah berubah sepanjang penggambaran dan dia harus mematuhi apa yang tertulis dalam kontrak.

“Saya minta maaf kerana menyentuh sensitiviti penonton. Sejujurnya saya akui berat hati untuk lakonkan babak itu.

“…ada perubahan skrip ketika penggambaran berlangsung. Sebagai orang baru, saya kena akur. Enggan nanti dicop besar kepala,” katanya memetik laporan Kosmo! Online, Selasa, 2 Januari 2023.

Mengenai reaksi keluarganya, Amir mengatakan bahwa ibu bapanya memahami tuntutan kerjanya dan menganggapnya sebagai sebahagian daripada kerjayanya. Dia juga menekankan bahawa semua adegan tersebut hanyalah ‘cheat shot’ (teknik kamera).

Terdahulu, Amir dikecam teruk di media sosial kerana melakonkan watak yang menyentuh sensitiviti umum di mana dalam babak kontroversi itu, Farid (lakonan Amir) bangun untuk membetulkan seluarkan selepas seorang wanita keluar dari bawah meja.

Sumber: Kosmo! Online

The post ‘Saya berat hati lakonkan babak itu’ – Amir Ahnaf mohon maaf, lakon aksi tak senonoh dalam drama Syurga Itu Tidak Mudah appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar