-->

Farah Lee nafi dakwaan hutang RM130K, akui difitnah & akan ambil tindakan undang-undang

Farah Lee, seorang pempengaruh terkenal, telah mengeluarkan kenyataan rasmi menafikan semua dakwaan yang ditujukan kepadanya dan keluarganya. Dakwaan ini, yang kini menjadi tular di X, berkaitan dengan tuntutan hutang yang dikenakan ke atas mereka pada tahun 2017.

Farah Lee, mewakili keluarganya, mengakui adanya tuntutan hutang tersebut. Namun, mereka mempertikaikan jumlah yang dituntut kerana ia sangat tinggi dan sehingga kini, tiada bukti yang kukuh telah dikemukakan kepada mereka.

“Sehingga kini, tiada bukti bertulis atau tidak bertulis, dan tiada saksi yang berjaya dikemukakan kepada kami,” kata Farah Lee dalam kenyataannya. “Semua kenyataan yang dibuat, ditokok tambah dan ditujukan adalah tidak benar dan kami menafikan dengan sekeras-kerasnya.”

Farah Lee juga menegaskan bahawa beliau dan pasukan peguamnya telah bersedia untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap semua individu atau pihak yang terlibat dalam penyebaran fitnah tersebut. Ini termasuk saman fitnah bagi mendapatkan ganti rugi terhadap kerosakan imej dan reputasi mereka serta gangguan yang diterima, terutama kepada Farah Lee sebagai figura awam.

Beliau juga menuntut semua pengguna akaun Twitter, Facebook dan Instagram serta semua platform media lain untuk memadam segala kenyataan yang bersifat fitnah dan tidak benar yang telah dibuat, ditokok tambah, disebarkan dan ditujukan kepadanya secara langsung atau tidak langsung dalam tempoh 24 jam dari kenyataan ini dibuat.

Selain itu, Farah Lee juga menuntut semua pihak berkaitan untuk membuat permohonan maaf kepada beliau secara terus dan terbuka. Beliau menegaskan bahawa peguamnya tidak akan teragak-agak untuk memulakan tindakan saman fitnah di mahkamah jika kegagalan untuk mematuhi tuntutan ini berlaku.

Permohonan maaf dari The Reporter

The Reporter ingin memohon maaf secara terbuka kepada Farah Lee dan keluarganya berkenaan dengan penyebaran maklumat yang tidak tepat dan fitnah terhadap mereka.

Penyiaran berita yang diambil dari sumber X Izyan (@sunwoobest_boy) yang bersifat fitnah dan tidak benar yang telah disebarkan dan ditujukan kepada Farah Lee juga telah dipadamkan.

The post Farah Lee nafi dakwaan hutang RM130K, akui difitnah & akan ambil tindakan undang-undang appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar