-->

Remaja 17 tahun maut serta-merta selepas samun lelaki warga emas di tengah jalan

Seorang remaja berusia 17 tahun telah meninggal dunia secara tiba-tiba selepas menyamun seorang warga emas di Sao Paulo, Brazil, pada Selasa.

Terdahulu, mangsa samun yang berusia 66 tahun dikatakan sedang menunggang motosikal di Jalan Paulista, dia didatangi yang dinaiki oleh dua suspek terbabit.

Suspek yang dikenali sebagai Gustavo da Silva Godoy, kemudian mengacu pistol terhadap mangsa sebelum merampas dompet dan telefon bimbit mangsa. Suspek juga merampas motosikal milik mangsa.

Namun ketika Gustavo cuba melarikan diri dengan motosikal milik rakannya, Gustavo terjatuh dan tidak sedarkan diri. Suspek dipercayai mengalami serangan sakit jantung, di mana jantungnya berhenti berfungsi secara tiba-tiba.

Kejadian tersebut telah dirakam kamera litar tertutup (CCTV) dan orang awam yang berada di lokasi kejadian. Video rakaman CCTV itu turut disiarkan di televisyen dan tular di media sosial.

Polis yang tiba di tempat kejadian telah mengesahkan kematian Gustavo dan mengambil kenyataan daripada mangsa samun. Mangsa samun, yang tidak mahu dikenali mengakui terkejut dan takut apabila disamun mangsa dan rakannya. Tetapi dia juga berasa bersyukur kerana masih hidup dan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Suspek mangsa keadaan sosial dan ekonomi

Menurut polis, Gustavo adalah seorang anak yatim yang tinggal di favela, kawasan miskin di Brazil. Dia tidak mempunyai rekod jenayah sebelum ini, tetapi dikatakan terlibat dalam kegiatan jenayah kecil. Polis juga mendakwa bahawa Gustavo mungkin dipengaruhi oleh dadah atau alkohol ketika melakukan samun.

Motosikal yang digunakan dalam kejadian itu juga merupakan motosikal milik datuknya Gustavo. Pistol yang dirampas rupa-rupanya hanyalah pistol replika. Setakat ini, pihak polis masih belum berjaya mengesan suspek kedua dan motosikal milik mangsa.

Kematian Gustavo telah menimbulkan pelbagai reaksi di kalangan masyarakat. Ramai yang menganggap kematian Gustavo sebagai balasan Tuhan atas perbuatannya yang jahat.

Walaupun begitu, ada juga yang bersimpati dengan nasibnya yang malang. Mereka berpendapat bahawa Gustavo adalah mangsa keadaan sosial dan ekonomi yang tidak adil. Mereka menyeru kerajaan untuk mengambil langkah-langkah untuk memperbaiki kehidupan rakyat miskin dan menghapuskan jenayah. – Agensi

The post Remaja 17 tahun maut serta-merta selepas samun lelaki warga emas di tengah jalan appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar