-->

‘Ibadah pun dibuat main’ – Tayang longgokan duit ketika solat, usahawan dikecam ramai

Segelintir masyarakat hari ini lebih memilih untuk mendapatkan perhatian dengan melakukan perkara-perkara yang tidak berfaedah. Tindakan tersebut juga dibuat tanpa memikirkan soal sensitiviti kaum dan agama.

Jika sebelum ini, ramai yang takut dan risau jika menayangkan wang tunai dengan jumlah yang banyak buat tontonan umum. Namun sekarang, itu adalah sebagai satu konten yang sengaja dibuat bagi tarikan ramai.

Tular satu video memaparkan seorang lelaki yang dipercayai seorang usahawan sedang mengerjakan solat dengan tergesa-gesa sehingga menampakkan seolah-olah solat tersebut dibuat sekadar untuk tarikan konten. Dan kelihatan beberapa jumlah wang tunai yang dilonggokkan di sebelahnya.

Namun begitu, usahawan yang dikenali dengan nama Pak Long itu berkata wang tunai tersebut adalah digunakan untuk mengambil empat orang pekerja untuk menyelenggara laman web dan iklan di media sosial miliknya. Seorang pekerja akan diberikan upah dengan wang tunai sebanyak RM100,000.

Disebalik tindakannya itu, ramai yang mengecam dan mempersoalkan motifnya.

“Bukan ke kita tak boleh mempermainkan ibadah solat macam ni, Ustaz Don pernah tegur. Apa nak jadi, ibadah pun dibuat main,” kata netizen.

“Manusia yang rugi adalah manusia yang solat tapi masih fikir tentang dunia,” kata netizen lain.

Tidak kurang juga ada yang memetik nama Lembaga Hasil Dalam Negeri untuk perhatian dan tindakan selanjutnya.

Sumber: TikTok

The post ‘Ibadah pun dibuat main’ – Tayang longgokan duit ketika solat, usahawan dikecam ramai appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar