-->

PAS mohon maaf kepada Dominic Lau ekoran insiden ‘dihalau’ daripada Ceramah Mega PN Tasek Gelugor

PAS semalam memohon maaf kepada Presiden Gerakan, Dominic Lau, susulan insiden yang tidak diingini berlaku di Ceramah Mega Perikatan Nasional (PN) di Tasek Gelugor, baru-baru ini.

Setiausaha Agung PAS, Datuk Seri Takiyuddin Hassan berkata, kehadiran Dominic sepatutnya diterima dan dihargai sebagai tetamu berdasarkan akhlak dan prinsip Islam.

Selain itu, Takiyuddin menegaskan, pemilihan Dominic sebagai calon PN bagi kerusi DUN Bayan Lepas yang merupakan kerusi majoriti Melayu, adalah keputusan tetap.

Ahli-ahli PAS yang membantah perlu menerima dengan hati terbuka dan tindakan membuat bantahan secara berterusan seolah-olah mencabar dan mempersoalkan kebijaksanaan Presiden PAS, serta menimbulkan suasana tidak harmoni.

Terima permohonan maaf

Sementara itu, Dominic yang sebelum ini menafikan dakwaan berlakunya insiden ‘dihalau’ itu berkata, dia menerima permohonan maaf itu dengan hati terbuka.

Bagi Dominic, apa yang berlaku adalah kesilapan kecil yang boleh diselesaikan secara dalaman. Insiden itu juga katanya tidak akan menjejaskan hubungan Gerakan dengan PAS.

PAS cadang Dominic guna jentera sendiri untuk berkempen

Walaubagaimanapun, Pesuruhajaya PAS Pulau Pinang, Muhammad Fauzi Yusoff mencadangkan Dominic membawa jenteranya sendiri untuk berkempen di DUN Bayan Lepas.

Menurutnya, PAS Pulau Pinang tidak mempunyai jentera yang mencukupi untuk membantu Presiden Gerakan itu berkempen di DUN berkenaan.

“Sekarangg masing-masing bertanding kena bawa jentera masing-masing. Jadi, Dominic kena bawa jentera dia.

“Kita pun tak cukup (jentera), malah jentera kita sebenarnya ada kawasan yang kena bantu juga. Jadi, siapa yang bertanding, dia kena ketuai jentera di situ dan bawa jentera masing-masing,” katanya.

Sumber: Harian Metro, MalaysiaKini

The post PAS mohon maaf kepada Dominic Lau ekoran insiden ‘dihalau’ daripada Ceramah Mega PN Tasek Gelugor appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar