-->

‘Harapan yang dicapati’, Guru kongsi luahan kecewa pelajar dapat kotak ayam MC’D tapi isi dalam hanya roti & air kotak

Memandang dari kotak luar, kerangupan ayam McDonalds sudah membuatkan hati pelajar melonjak gembira, tapi tidak disangka isi dalam sebenar kotak bukan seperti yang dilihat membuatkan para pelajar berasa kecewa.

Situasi tersebut dikongsikan oleh seorang guru yang berkongsikan luahan penjaga mengenai situasi yang dialami oleh pelajar yang mengikuti program di peringkat negeri yang dianjurkan oleh sebuah Jabatan Negeri.

“Saya dihubungi oleh seorang penjaga yang mana anaknya terlibat dalam satu program peringkat negeri yang dianjurkan oleh Jabatan Pendidikan negeri xxx.

“Mula-mula pandang kotak, bukan main riang anak dan kawan-kawannya. Sekali buka, terus berubah muka. Begitulah harapan yang dicapati,” katanya.

Guru tersebut turut berkongsi tangkap layar perbualan bersama penjaga berkenaan mengenai situasi yang berlaku.

“Tak dapat bayangkan jika ada salah seorang daripada kanak-kanak itu yang berharap itu adalah Mc’D sebenar. Harap penganjur lebih prihatin, terima kasih.

“Dia (anak) cerita ada seorang budak tu tadi, berubah betul muka bila buka kotak tu, yang sebelum ini dia nampak amat gembira. Jangan bagi harapan palsu kepada kanak-kanak.

“Harap penganjur ambil iktibar. Sebak Paksu bila anak cerita pasal kawan dia tadi,” kata penjaga itu.

Sumber gambar: Facebook Abdul Muiez

Susulan isu ini mula tular, guru ini mendedahkan ramai pihak yang telah menghubunginya.

“Status ni dah viral teruk. Reach dah puluh ribu. Sampai pegawai KPM, JPN pun hubungi saya.

“Saya bukan nak sangat tulis dalam FB. Sebelum saya tulis, saya dah hubungi PIC seperti yang ada dalam surat.

“Tapi hanya dapat bluetick. Jawab salam pun tidak. Saya bukanlah nak jawapan spesifik. Cukuplah dengan jawab salam dan cakap, nanti kami akan siasat. Itu saja.

“Ada jugalah jawapan yang saya nak bagi dekat bapa yang bertanya tu.

“Tapi itulah. Bila senyap macam mana masalah nak selesai? Begitulah,” tulisnya.

Sumber: Facebook Abdul Muiez

The post ‘Harapan yang dicapati’, Guru kongsi luahan kecewa pelajar dapat kotak ayam MC’D tapi isi dalam hanya roti & air kotak appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar