-->

“Saya rela diceraikn kalau dia nak kawin lain..” Ezzaty Abdullah tolak p0ligami



Pelakon Ezzaty Abdullah nnenegaskan dia sennennangnya nnenolak secara keras poligami dan Iebih rela diceraikan daripada menjalani kehidupan bermadu.

Mengakui dirinya tidak kuat, Ezzaty pernah nnemberitahu suanninya iaitu aktor Azwan Kombos agar berterus-terang sekiranya sudah mempunyai wanita lain.

“Saya mennang menolak secara kerasnya poliganni. Ada artikel pernah tulis `Ezzaty rela diceraikan daripada hidup bermadu’… betul! Memang betul. Artikel tu saya okay, sebab itu yang saya nak.

“Sebab saya nak orang tahu, yang saya nnennang tolak sekeras-kerasnya poliganni. Saya minta maaf macam saya, diri saya sendiri saya tahu tak kuat. “Saya tak kuat untuk terinna begini tu. Saya rela diceraikan kalau dia nak kahwin lain. Saya selalu cakap dekat dia (suami) lalau awak ada orang lain, beritahu saya boleh tak’.

“Sebab saya tak nak kacau tapi yang penting anak-anak dengan saya,” katanya. Bersyukur tidak pernah diuji dengan gangguan orang ketiga, Ezzaty bagaimanapun menasihati wanita diluar sana agar sentiasa menjaga hati kaum hawa yang lain.

“Kita tak tahu masa depan kita macam mana… Alhamdulillah, sekarang ini kita tak ada lagi kes menyondol. Saya dapat tahu ada group geng penyondol yang akan sokong penyondol di Malaysia.

“Ya Allah, mereka tahu tak maksud penyondol itu apa. Bagi saya, jangan menyondol… kalau betul suka suami orang itu, why not korang berbaik dengan isteri pertanna.

“Kadang-kadang hati seorang perempuan ini boleh lembut. Daripada dia tak tahu boleh terima bermadu ke tak. Tapi kalau berbaik dengan dia, mungkin terbuka hati.

“Daripada korang menyondol dan rasa suami orang itu hak korang itu lagi tak balk. Tolong la jangan jadi macam itu. Kita wanita keno jaga hati wanita lain,” ujarnya.

Untuk rekod, Ezzaty mendirikan rumah tangga dengan Azwan pada tahun 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata Harum Dalia serta Ahmet.

Sumber : gempak
LihatTutupKomentar