-->

Influencer terkenal Korea minta sumbangan ‘bina masjid’ di Korea, Farah Lee minta orang ramai berhati-hati

Beberapa pempengaruh meminta agar rakyat Malaysia supaya berhati-hati dengan ‘modus operandi’ yang dilakukan oleh seorang pempengaruh dari Korea yang dikatakan meminta sumbangan untuk membina masjid di Korea.

Pempengaruh dari Korea berkenaan yang mempunyai jumlah pengikut sebanyak 3.5 juta di Instagram dikatakan telah mengumpul sumbangan orang ramai dan disalurkan ke akaun bank peribadinya.

Perkara berkenaan telah dikongsikan oleh pempengaruh terkenal, Farah Lee yang menyarankan agar rakyat Malaysia tidak menyumbang ke mana-mana akaun bank persendirian walaupun untuk tujuan agama atau amal. Katanya lagi tindakan tersebut secara jelas adalah haram di Korea Selatan.

Kata Farah lagi, seorang pegawai dari daerah di bandar Incheon menyatakan pempengaruh itu hanya menandatangani kontrak jualan tanah dan belum lagi mendapatkan hak milik.

“Walaupun kebenaran diberikan, bangunan yang dihasilkan dijangka sangat kecil. Individu tu juga kata dia merancang untuk membina bangunan yang boleh digunakan untuk tujuan content, mungkin dengan membina ruang solat atau seumpamanya,” tulisnya.

Dalam pada itu, Farah turut memetik beberapa nama selebriti Malaysia supaya berhati-hati dengan individu berkenaan.

Sementara itu, netizen turut menyatakan individu berkenaan merupakan seorang yang bermasalah dan menggunakan agama sebagai konten tarikan netizen.

Sumber:farahlee_

The post Influencer terkenal Korea minta sumbangan ‘bina masjid’ di Korea, Farah Lee minta orang ramai berhati-hati appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar