-->

Sunway Malls semarakkan raya dengan ‘Gaya Riang Raya’ ala Souk!

Sunway Malls menyambut Hari Raya dengan Gaya Riang Raya, sebuah konsep moden yang dilancarkan di Sunway Putra Mall.

Ruang Legar Utama dihiasi seperti Souk, penuh dengan bazar dan fabrik berwarna-warni. Pelbagai program dan aktiviti untuk seisi keluarga diadakan sehingga 14 April. Ahli Sunway Super App boleh meraih sehingga 30X mata ganjaran.

Gaya Riang Raya telah dilancarkan pada tanggal 15 Mac di Sunway Putra Mall oleh En. HC Chan, Ketua Pegawai Eksekutif Sunway Malls & Theme Parks

Berbuka puasa di Sunway Malls menjadi lebih menarik dengan pelbagai restoran dan tawaran menarik. Pengalaman membeli-belah di Sunway Malls juga mesra keluarga dan mesra autisme.

Sunway Putra Mall

Sunway Putra Mall bukan sahaja tempat untuk berbelanja, tetapi juga tempat untuk menikmati pengalaman yang unik dan memukau. Dari 14 Mac hingga 14 April, anda boleh merasai suasana pasar ala Souk di Ruang Legar Utama mall ini. Lebih daripada 30 vendor menawarkan pelbagai barangan keperluan Raya, dari pakaian hingga snek.

Berbelanja di sini bukan sahaja menyeronokkan, tetapi juga memberi ganjaran. Anda boleh menebus Set Sampul Gaya Raya, bekas kaca dan mangkuk tingkat dengan pembelian anda. Malah, pelanggan dengan nilai perbelanjaan tertinggi akan dihadiahkan set perkakas memasak Cosmic!

Tidak cukup dengan itu, Sunway Putra Mall juga menawarkan persembahan yang memukau setiap hari Sabtu dan Cuti Umum pada jam 5 petang. Anda juga boleh menghadiri bengkel Raya di Selera Street, Aras 4 setiap hari Ahad jam 11 pagi.

Untuk sesi berbuka puasa, terdapat pelbagai pilihan makanan daripada restoran-restoran terkemuka yang sedia untuk dinikmati. Jadi, anda tidak perlu risau tentang tempat untuk berbuka puasa.

Selain itu, Sunway Putra Mall juga komited untuk mendukung bakat-bakat tempatan. Anda boleh menyaksikan karya contengan Nas Suha yang unik di sekitar kawasan dekor, serta seni tembikar oleh Cheah Yeow Seng yang diperagakan di terowong interaktif yang turut didirikan di sini.

Sunway Pyramid

Sunway Pyramid, pusat membeli-belah yang terkenal di Malaysia, kini menawarkan lebih banyak sebab untuk anda melawat. Dari 8 Mac hingga 14 April, dataran utama mereka, dikenali sebagai Orange Concourse, telah diubahsuai dengan warna-warna ceria dan struktur menarik, termasuk Gaya Photo Booth. Ini memberi peluang kepada pengunjung untuk mengambil gambar kenangan mereka sendiri.

Selain itu, Sunway Pyramid juga menawarkan bengkel kreatif pada hujung minggu. Pada 17, 24 dan 31 Mac, pengunjung boleh mencuba tangan mereka dalam membuat pelapik cawan Mosaic. Bagi mereka yang berminat dalam produk kecantikan buatan sendiri, ada bengkel membuat “bath bomb” LUSH pada 30 Mac.

Tidak ketinggalan, Sunway Pyramid juga menawarkan barangan tebusan istimewa bagi mereka yang membelanjakan minimum RM350 (atau RM250 bagi pemegang Kad Aeon Credit). Antara hadiah yang ditawarkan adalah Set Sampul Gaya Raya, Set Bekas Kaca, dan Kit Kembara Getha.

Sunway Velocity Mall

Sunway Velocity Mall, pusat beli-belah yang terkenal, kini menjadi lebih meriah dengan pelbagai booth dan gerai yang menawarkan aneka produk menarik. Dari pakaian tradisional hingga busana MyHijab dan AMANK Exclusive, semuanya ada di sini. Bagi penggemar kopi, jangan lepaskan peluang untuk mencuba HWC coffee. Ada juga aksesori menarik dari Nana Collections dan botol Montigo.

Selain itu, pusat beli-belah ini juga mengadakan sesi bengkel hujung minggu yang sesuai untuk semua peringkat usia. Anda boleh belajar membuat ketupat, melukis batik, dan juga membuat lampu pelita. Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan persembahan Gamelan, Tarian Tradisional Melayu, dan Kuda Kepang yang akan berlangsung dari 15 Mac hingga 14 April 2024.

Jangan lupa, ada pelbagai hadiah menarik yang boleh ditebus semasa musim perayaan ini. Anda boleh menebus dua set Sampul Gaya Raya, Set Balang Gourmet Raya atau Bakul Teh dengan Set Kopi HWC. Jika anda berbelanja di Sunway Velocity Two, anda juga layak untuk menerima baucar tunai RM50 AEON MaxValu Prime. Pelanggan dengan nilai perbelanjaan tertinggi juga berpeluang untuk memenangi hadiah bernilai sehingga RM25,000!

Sunway Carnival Mall

Hari Raya semakin hampir, dan Sunway Carnival Mall menjadi destinasi yang sempurna untuk memenuhi keperluan sambutan anda. Dengan pelbagai tawaran menarik yang tersedia, anda pasti akan menemui sesuatu yang sesuai untuk setiap anggota keluarga.

Salah satu tarikan utama adalah “Agrofiesta Aidilfitri”, sebuah acara yang dianjurkan bersama Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA). Dengan 19 booth yang menawarkan pelbagai jenis makanan dan aksesori, anda pasti akan menemui sesuatu yang menarik. Acara ini berlangsung dari 14 Mac hingga 9 April 2024, memberi anda banyak masa untuk memilih dan membeli.

Selain itu, jangan lepaskan peluang untuk menikmati “Riang Activities”. Ada banyak persembahan dan bengkel yang diadakan pada hujung minggu dari 14 Mac hingga 14 April. Anda juga boleh menebus pelbagai hadiah apabila anda berbelanja, termasuk Set Sampul Gaya Raya, Balang Kaca Kaison, dan Gel Mandian Watsons. Jangan lupa tarikh 7 April, kerana ada penebusan eksklusif Keping Emas SK Jewellery!

Sunway Big Box & Sunway Citrine Hub

Sunway Big Box Retail Park dan Sunway Citrine Hub bukan sekadar tempat membeli-belah biasa. Dari 22 Mac hingga 22 April, anda boleh menikmati suasana yang berbeza – suasana ala Souk yang meriah dan penuh dengan aktiviti menarik.

Salah satu tarikan utama adalah Gaya Lava Land, sebuah permainan interaktif yang dirumus khas untuk keseronokan anak-anak. Ia bukan sahaja menyeronokkan, tetapi juga mesra autisme, menjadikannya tempat yang sesuai untuk semua kanak-kanak.

Jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan Persembahan Tarian Raya yang akan berlangsung dari 10 hingga 14 April. Dengan dua sesi setiap hari pada jam 2 petang dan 4 petang, anda pasti akan terpesona dengan keindahan tarian tradisional ini.

Selain itu, belanja di Sunway Big Box Retail Park dan Sunway Citrine Hub memberi anda peluang untuk menebus Set Sampul Gaya Raya atau Beg Jute yang menawan. Corak rekaan Gaya Riang Raya oleh artis Nas Suha pasti akan menambah seri pada sambutan raya anda. Jangan lupa untuk mendapatkan Kurma atau Biskut Raya PERCUMA pada hari-hari terpilih antara 30 Mac hingga 14 April.

Jangan lepaskan Festival Kraf Kebangsaan yang dihoskan oleh Kraftangan Malaysia dari 22 Mac hingga 1 April. Dengan sokongan Kementerian Pelancongan, Seni dan Budaya, Perkampungan Kraf akan diwujudkan di Box in Box, Aras G. Anda boleh mengamati dan mempelajari seni kraf tangan tradisional, membeli barangan kraf dan tekstil, dan bahkan menyertai Pertandingan Kraf untuk mencungkil kreativiti anda.

Sunway Giza Mall

Jika anda berada di sekitar Kota Damansara, ada satu tempat yang mesti anda lawati – Sunway Giza Mall. Tempat ini bukan sahaja sebuah pusat membeli-belah biasa, tetapi juga menjadi tumpuan utama bagi mereka yang mencari suasana yang meriah dan penuh warna-warni.

Dari 14 Mac hingga 20 April, Centre Boulevard, Aras G di Sunway Giza Mall akan dipenuhi dengan dekorasi dan bazar yang menarik. Anda boleh merasai suasana Raya yang gembira sambil membeli-belah barangan keperluan Raya anda. MBG Fruits dan Village Grocers adalah antara kedai-kedai yang menawarkan pelbagai jenis barangan yang anda mungkin perlukan.

Selepas seharian berjalan-jalan dan membeli-belah, anda pasti akan lapar. Jangan risau, Absolute Thai ada di sini untuk memastikan anda dapat berbuka puasa dengan makanan yang lazat. Dan jangan lupa untuk memuaskan deria manis anda di Tealive, Llaollao atau Baskin Robbins. Anda pasti akan kembali dengan perut yang kenyang dan hati yang gembira.

Nak tahu lebih lanjut? Jom check out website Sunway Malls atau follow Facebook.

The post Sunway Malls semarakkan raya dengan ‘Gaya Riang Raya’ ala Souk! appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar