-->

Rockstar perkenalkan watak utama, Lucia, dalam GTA 6 – Vice City

Akhirnya, Rockstar Games menayangkan trailer pertama untuk Grand Theft Auto (GTA) VI, permainan video popular yang paling dinanti-nantikan.

Trailer berdurasi 45 saat ini menunjukkan beberapa perkara yang menarik seperti grafik yang sangat realistik, jalan cerita baru dan watak utama wanita..

Lokasi utama: Vice City

Pemandangan pertama yang ditunjukkan oleh trailer adalah bandaraya Vice City, yang merupakan lokasi utama permainan ini.

Vice City adalah sebuah bandaraya fiksyen yang terinspirasi dari Miami, Florida dan pernah menjadi latar belakang untuk GTA: Vice City pada tahun 2002. Kali ini, Vice City telah mengalami pembaharuan besar dengan bangunan, jalan raya, kenderaan dan orang ramai yang lebih moden.

Watak utama: Lucia

Watak utama, wanita pertama dalam siri GTA yang bernama Lucia, seorang penjenayah yang berasal dari Cuba yang datang ke Vice City untuk mencari kehidupan yang lebih baik. Namun, dia terlibat dalam dunia kejahatan yang gelap dan ganas.

Selain itu, trailer juga menunjukkan beberapa ciri-ciri baru yang akan ada dalam GTA 6, seperti sistem cuaca yang lebih dinamik, pilihan dialog yang lebih banyak, interaksi dengan watak-watak sampingan yang lebih mendalam dan kemampuan untuk mengubah penampilan dan gaya Lucia.

Ciri-ciri baru dalam GTA 6

GTA 6 akan menggunakan enjin permainan yang sama dengan Red Dead Redemption 2 yang juga dibangunkan oleh Rockstar Games. Ini menjadikan grafik, fizik, animasi dan bunyi GTA 6 akan lebih realistik dan terperinci daripada GTA 5.

Di penghujung trailer berakhir dengan logo GTA 6 dan perkataan “Coming 2025”. Ini bermakna peminat GTA masih perlu menunggu dua tahun lagi sebelum dapat memainkan permainan ini.

Rockstar Games tidak mengumumkan platform apa yang akan menyokong GTA 6, tetapi kemungkinan besar ia akan tersedia untuk konsol generasi terkini seperti PlayStation 5 dan Xbox Series X, serta PC.

Reaksi peminat GTA

Sementara itu, tayang video trailer GTA 6 itu mengundang pelbagai reaksi peminat GTA. Ada yang berasa teruja dan kagum, serta menganggap GTA 6 akan menjadi permainan video terbaik sepanjang masa.

Selain memuji grafik, jalan cerita, watak dan ciri-ciri baru GTA 6, mereka juga menyatakan rasa tidak sabar untuk memainkannya. Malah mereka menyambut baik keputusan Rockstar Games untuk mengetengahkan wanita sebagai watak utama.

Namun, ada sesetengah peminat pula merasa kecewa dan tidak puas hati serta menganggap bahawa GTA 6 tidak akan dapat menepati jangkaan dan harapan mereka. Mereka mengecam keputusan Rockstar Games untuk memperkenalkan watak utama wanita, yang merupakan satu langkah mundur dan tidak sesuai dengan siri GTA.

Sumber: The Independent, Markets Insider, Mashable SE

The post Rockstar perkenalkan watak utama, Lucia, dalam GTA 6 – Vice City appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar