-->

‘Siapa kata RM200 tak cukup?’ – Timb. Menteri KPDN kongsi video berbelanja barang dapur di pasar raya

Tular di media sosial sejak semalam video Timbalan Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Kos Sara Hidup (KPDN), Senator Fuziah Salleh membeli barangan dapur di sebuah pasar raya.

Ketika ramai yang mengatakan RM200 tidak cukup untuk membeli barangan dapur yang banyak, beliau sendiri turun untuk meninjau dan membuat pembelian bagi melihat sendiri apakah benar dakwaan tersebut.

Dalam video berdurasi 1 minit 36 saat itu, Fuziah juga berkesempatan melihat harga beberapa barangan keperluan di pasar raya tersebut.

Selesai mengambil barangan yang diperlukan, Fuziah terus membuat pembayaran di kaunter. Antara barangan yang diambil adalah seperti 2 biskut crackers, milo, 2 maggi, 2 sardin, 2 tepung, sebotol minyak besar, 1 tin susu pekat, beras 5 kilogram, ayam mentah dan beberapa lagi barangan dapur lain.

Setelah dikira, jumlah keseluruhan barangan yang dibeli adalah RM136.30.

“Jadi, ini semua item harganya RM136.30. Jadi minyak, ayam, beras, biskut, maggi, sardin, milo, bawang, kentang RM136!

“Siapa kata RM200 tak boleh? Tak cukup? Kena RM500? Jangan cakap perkara tak benar. Saya sendiri tengok dan saya sendiri nilai,” katanya.

Sumber: Facebook

The post ‘Siapa kata RM200 tak cukup?’ – Timb. Menteri KPDN kongsi video berbelanja barang dapur di pasar raya appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar