-->

‘Jangan ingat kau badan besar boleh sesuka hati ajak orang bergaduh di tengah jalan!’ – Atlet Muay Thai tumbangkan pelajar warga asing yang suka membuli

Tular video di media sosial menunjukkan perlawanan tinju di antara seorang lelaki yang berasal dari Sarawak dan pelajar warga asing yang dikatakan berlangsung di Sri Petaling.

Difahamkan, pelajar asing terbabit didakwa selalu membuli mangsa. Dan disebabkan itu, satu perlawanan tinju telah diadakan untuk menyelesaikan masalah tersebut.

Siapa sangka, biarpun bertubuh kecil, mangsa berupaya menewaskan pembulinya yang berbadan besar.

Seakan melepaskan geram kepada pembuli, mangsa berjaya menghayunkan tumbukan padu terhadap lawannya sehingga lelaki itu jatuh tersungkur di gelanggang.

Tidak cukup dengan itu, mangsa sempat memberikan pesanan dan pengajaran kepada lelaki berkenaan yang sedang menahan kesakitan..

“Jangan bersikap tidak menghormati seseorang. Kamu tahu siapa aku? Satu Malaysia kenal aku. Kamu bertuah jumpa aku, kalau kamu jumpa dengan orang lain, matilah kamu.

“Ambil ni sebagai pengajaran. Jangan disebabkan kamu berbadan besar, kamu boleh ajak orang bergaduh di tengah jalan,” tegasnya.

Keadaan hampir menjadi tidak terkawal. bagaimanapun berjaya ditenangkan oleh beberapa individu yang menyaksikan perlawanan itu.

“Berhenti minum (arak) dan aku tahu kau selalu minta duit (peras ugut) dari pelajar di sini. Sri Petaling ini aku yang punya. Berhenti ganggu orang Sri Petaling,” katanya lagi.

Orang ramai yang menyaksikan kejadian itu bersorak dengan kemenangan lelaki yang dipercayai berbangsa Iban itu.

Sumber: FunnyWolrd1313

The post ‘Jangan ingat kau badan besar boleh sesuka hati ajak orang bergaduh di tengah jalan!’ – Atlet Muay Thai tumbangkan pelajar warga asing yang suka membuli appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar