-->

‘Jadi content creator bukan sekadar nak viral, tapi perlukan banyak pengetahuan, critical thinking, problem solving’ – ucapan Khairul Aming dipuji content creator berilmu

Malam tadi berlangsungnya acara TikTok Awards Malaysia 2023 yang telah disiarkan secara langsung di TV3 dari Pusat Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC) yang telah diacarakan oleh pengacara Sherry Alhadad, Amelia Henderson dan Izzue Islam.

Acara yang julung kali diadakan ini adalah menghargai content creator atau pencipta kandungan yang berbakat.

Seperti dijangka, anugerah ‘creator of The Year’ telah dimenangi oleh Khairul Aming. Ramai yang memuji ucapan yang disampaikan oleh Khairul Aming pada malam tadi dan menyifatkan beliau sememangnya layak untuk merangkul anugerah tersebut.

Anak muda berkenaan yang terkenal dengan frasa ‘Hey What’s Up guys’ dalam ucapannya menitipkan pesanan buat golongan muda yang ingin menceburi dalam bidang pencipta kandungan agar tidak melupakan pelajaran.

“Anak-anak muda di luar sana yang masih bersekolah, teruskan pembelajaran walaupun awak nak jadi content creator, awak kena ingat jadi content creator bukan sekadar nak jadi viral.

“Untuk relevan dalam industri ni, awak perlukan banyak pengetahuan, critical thinking, problem solving, ada adab, ada common sense.

“Jadi, habiskan pembelajaran dan jadi lah pelapis content creator yang bagus yang boleh majukan negara kita, Malaysia,” katanya.

Difahamkan, Khairul Aming telah menerima sebanyak 1.2 juta undian sekaligus mengenepikan lima pencipta kandungan yang lain.

Sumber: Instagram Khairul Aming

The post ‘Jadi content creator bukan sekadar nak viral, tapi perlukan banyak pengetahuan, critical thinking, problem solving’ – ucapan Khairul Aming dipuji content creator berilmu appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar