-->

‘Apa hina sangat ke orang naik motosikal?’ – Gadis luah rasa geram susah cari parking motosikal di mall Putrajaya

Seorang wanita meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pusat beli belah terbesar di Putrajaya yang dikatakan tidak menyediakan parkir motosikal yang banyak, menyebabkan dia terpaksa mencari dan menunggu parkir kosong hampir sejam.

Dalam video berdurasi 2 minit 10 saat menunjukkan, pengadu kecewa dan geram dengan masalah itu dan nekad tidak akan menjejakkan kaki ke pusat beli belah itu lagi dengan menaiki motosikal.

“IOI, aku minta tolong satu je. Tolonglah update tempat parking motosikal. Macam orang bodoh s### pusing sana sini cari parking motor.

“Aku sampai kat sini pukul 5 petang, pukul 5.40 petang baru dapat parking. Weh! Ya Allah, s###nya tempat parking dia. Pening aku, pusing sana, pusing sini.

“Pak guard pula tak guna. Aku tanya pak guard mana parking motor. Dia cakap proton servis, proton servis. Pant## kau la ba##!

“IOI City Mall Putrajaya, tolonglah letak parking motosikal dekat atas! Yang kau letak bawah tanah ni kenapa? Lebih baik kau letak parking 7 kaki ke dalam je,” katanya.

Pengadu tidak berpuas hati mengapa pihak pusat beli belah berkenaan hanya memberi kesenangan kepada pengunjung yang datang menggunakan kereta, tetapi mengabaikan kebajikan pengunjung bermotosikal.

“Memang aku tak datang dah mall ini naik motor. Menyusahkan aku s###, sumpah geram b###. Sumpah aku cakap ini hari paling ####.

“Mall besar-besar menyusahkan. Apa hina ke orang yang naik motosikal ni? Tak reti ke nak sediakan parking elok-elok? Aku eishh!” katanya.

Sementara itu, netizen mengkritik tindakan pengadu yang dikatakan gagal mengawal diri. Ada yang pernah mengalami masalah yang sama tetapi masih tenang dan bersabar.

“Tak relax la. Aku first time datang IOI naik motosikal pun, hampir sejam cari parking. Dah pusing-pusing, tanya guard pun tak faham apa dia cakap. LAst sekali give, aku balik. Tapi atas motosikal je la aku maki-maki, tak ada nak rekod pastu post di media sosial,” kata Whybe.

“Bila mulut dah terbiasa berzikir dengan perkataan mencarut ni memang susah nak kawal. Setiap ayat ut mesti nak kena selit dengan mencarut. Budak-budak generasi sekarang ramai yang macam ni,” kata Rabi.

Ada yang juga bersetuju dengan pengadu, parkir motosikal di IOI sememangnya menyusahkan pengguna kenderaan itu.

“Faham geram tak jumpa dan terlepas. Itu tak dinafikan IOI kena upgrade. Also faham dia punya geram tu sampai carut 95 peratus,” kata Kudo.

Sumber: Twitter

The post ‘Apa hina sangat ke orang naik motosikal?’ – Gadis luah rasa geram susah cari parking motosikal di mall Putrajaya appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar