-->

Wanita mati dibelasah suami mayatnya ditemui dua hari kemudian dalam keadaan memeluk bayi

Kematian seorang ibu muda terbongkar apabila kedengaran suara tangisan bayi tanpa henti yang menimbulkan persoalan.

Kejadian yang berlaku di Jawa Tengah, Indonesia itu sangat menyayat hati. Lebih-lebih lagi wanita tersebut dipercayai sudah meninggal dunia selama dua hari di sebuah rumah sewa di Desa Kutoharjo, Daerah Pati.

Ketika ditemui, bayi tersebut dalam dakapan ibunya. Dua lagi anak yang berusia dua dan empat tahun memeluk tubuh kaku wanita itu dalam keadaan lesu serta tidak bermaya, akibat kelaparan.

Mangsa dikenali sebagai Budiati, berusia 31 tahun. Pemeriksaan pada tubuhnya mendapati ada banyak kesan lebam dipercayai dipukul dengan objek tumpul.

Menurut Ketua Siasatan Jenayah Polis Pati, Onkoseno G Sukahar berkata, mangsa telah dizalimi oleh suaminya, Mahsuri yang berusia 35 tahun angkara cemburu.

“Kita percaya mangsa yang masih berpantang dalam keadaan nyawa-nyawa ikan. Anak-anaknya hanya makan seadanya, bayi pula dalam keadaan dehidrasi yang kronik,” katanya.

Tambah Okeseno, siasatan mendapati mangsa enggan menyerahkan telefon bimbitnya kepada suspek yang menyebabkan lelaki itu naik berang dan mengesyaki isterinya curang.

“Berlaku pertengkaran mulut sebelum suspek bertindak luar batasan dengan membelasah mangsa,” ujar Onkoseno.

Suspek ditahan dan didakwa mengikut Seksyen 351 Kanun Keseksaan Jenayah Indonesia dan berdepan dengan hukuman sehingga 15 tahun penjara jika sabit kesalahan.

Sumber: Sinar Harian, Detik.com

The post Wanita mati dibelasah suami, mayatnya ditemui dua hari kemudian dalam keadaan memeluk bayi appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar