-->

Jarang sangat legging tu dik Netizen kecam pakaian Masya Masyitah mencemarkan imej Islam

Penyanyi, Masya Masyitah, 23, dikecam netizen gara-gara memuat naik gambar dirinya di Instagram yang dianggap mencemarkan imej wanita bertudung.

Dalam hantaran yang dimuat naik di Instagramnya sejak semalam, ramai netizen membanjiri ruangan komen dengan teguran dan kecaman tanpa henti.

Apa yang menarik perhatian netizen adalah, legging yang dipakai oleh Masya dilihat terlalu jarang sehingga mendedahkan bahagian pahanya.

“Better kau freehair je dik, daripada bertudung tapi pakai pakaian macam gini. Serius nampak jalang,” kata Amran Fans.

“Dik nasihat saya, jangan menampakkan Islam itu hina di mata bukan Islam. Kalau yang bukan Islam itu menghina kita, itu biasa. Yang luar biasanya apabila kita sendiri lahirnya Islam dan bertudung berpakaian yang sangatlah tidak baik untuk dipertontonkan.

“Awak public figure, orang ramai kenal. Mungkin banyak adik-adik yang baru naik remaja atau remaja sekolah yang mengidolakan adik. Mohonlah tunjuk contoh fesyen yang baik-baik. Elakkan sesuatu yang boleh memulakan untuk berlakunya fitnah.

“Nasihat saya, delete gambar ini dik. Content masak-masak popia adik lebih baik daripada gambar ini,” kata Elnzfz.

Namun, Juara Ceria Popstar itu langsung tidak mengendahkan semua komen itu dan sehingga kini masih lagi mengekalkan hantaran tersebut.

Difahamkan ini bukan kali pertama penyanyi lagu Teman Bintang itu dikritik oleh netizen disebabkan penampilannya yang keterlaluan dan mencemarkan imej muslimah.

Sumber: Instagram Masya Masyitah

The post ‘Jarang sangat legging tu dik’ – Netizen kecam pakaian Masya Masyitah mencemarkan imej Islam appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar