-->

Entah-entah dia tengok baju nurse lain kot? Baby Shima perli MP Kuantan yang tegur seragam jururawat seksi

Penyanyi Baby Shima atau nama sebenar Nor Ashima Ramli, 30, hari ini mempertikaikan tindakan Ahli Parlimen Kuantan yang mendakwa pakaian jururawat di Malaysia terlalu ketat dan tidak mematuhi syariah.

Wan Razali Wan Nor di Dewan Rakyat semalam berkata, jururawat wanita di fasiliti kesihatan kerajaan berpakaian terlalu ketat sehingga menampakkan bentuk badan, sekali gus mendakwa masih mengikut acuan barat.

Senada dengan reaksi orang awam, Shima berkata dia tidak pernah melihat jururawat berpakaian ketat seperti yang didakwa.

“Seumur hidup Shima pergi klinik atau hospital, tak pernah pula nampak baju nurse tu ketat. Entah-entah dia tengok baju nurse lain kot?

“Korang rasa kat hospital mana baju nurse yang ketat-ketat? Hospital Kuantan ke?” katanya dalam hantaran di Instagram, diselitkan dengan emoji ketawa.

Dalam hantaran itu, Shima turut menyertakan gambar seorang model wanita Asia yang memakai seragam jururawat yang menampakkan aurat.

Malangnya, ada netizen yang tidak menggemari kenyataan dan tindakannya itu yang dianggap ‘menyalak’ untuk cuba menegakkan benang yang basah.

“Bila tegur pasal hukum agama, tiba-tiba menyalak. Salah ke apa yang dia sebut? Tak cakap semua tapi banyak, ambil je la yang baik. Kenapa nak perlekeh teguran pasal hukum agama?” kata Kutoi.

“Tak faham ke ayat dia? Pakai baju yang ketat boleh menampakkan tubuh badan, faham tak? Nak tegakkan benang yang basah. Respect la sikit. Jangan ingat ada nama (artis), macam-macam boleh buat,” kata Adiiput.

The post ‘Entah-entah dia tengok baju ‘nurse’ lain kot?’ – Baby Shima perli MP Kuantan yang tegur seragam jururawat seksi appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar