-->

Kemunculan semula Amirah dikecam, netizen dakwa farmasi Everlife cuba menghalalkan perbuatannya



Kebelakangan ini dilihat seperti satu trend mana-mana pempengaruh membuat konten yang merapu-rapu demi meraih keuntungan dan menambahkan pengikut-pengikut. Walaupun jelas konten tersebut bakal mengundang kecaman negatif, tetapi mereka tetap melakukannya.


Sebelum ini, hangat diperkatakan isu melibatkan seorang staff iaitu Amirah yang didedahkan hubungannya dengan majikan. Isu tersebut juga dikatakan membuatkan Amirah berasa tertekan. Namun begitu, seperti sudah lali dengan kecaman, Amirah dilihat sudah muncul semula. 


Terbaharu, kemunculan Amirah di dalam live TikTok Farmasi Everlife sebagai host mengejutkan netizen. Kata Amirah dia perlu mencari rezeki lain setelah dibuang kerja.


"Saya bukan jenis wanita yang meminta sesiapa. Semua orang berhak mendapat peluang kedua. Saya cuba berubah untuk survive," katanya.


Katanya lagi, peluang yang diberikan oleh Farmasi Everlife kepadanya merubah dirinya.


Kemunculan semula Amirah seperti disokong oleh segelintir netizen yang memberikan kata-kata semangat kepadanya untuk bangkit semula. 


@alaa_bella97 Miraa dah comebackk gaiss! Sejahat mana pun manusia, dia boleh berubah 💪 yg baik belum tentu baik & yg jahat blm tentu jahat 💪 #FreeYondOpen #amirahaqilah #viewchin #farmasieverlife #fypシ #fyp ♬ DJ KUDA YANG MANA KUDA YANG MANA TUAN SENANGI-DJ PANTUN JANDA PIRANG VIRAL TIKTOK - DJ Zazkia


Tidak kurang juga yang mengecam pihak farmasi itu sendiri yang dilihat seperti mengambil kesempatan dengan apa yang berlaku demi meraih perhatian.


"Ada tengok live tadi, saya tidak setuju dengan mereka. Cuba menghalalkan tindakan," kata Momogun Sabah.


"Malaysia ni memang dah tak ada influencer, commentators atau sesiapa sahaja yang lebih berkualiti untuk jadi host live?" soal Yuz Yussof pula.


Sumber: Shazzle, Farmasi Everlife



LihatTutupKomentar