-->

Hasrat beraya di rumah rakan tidak kesampaian, remaja maut dalam kemalangan



Hasrat seorang remaja lelaki beraya di rumah rakannya pada hari raya kedua semalam tidak kesampaian apabila kenderaannya terbabit dalam kemalangan di Kilometer 4, Jalan Gaung-Teris, lapor Harian Metro.


Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Hasmerra Hassan berkata, kejadian itu berlaku pada jam 12.55 tengah hari yang membabitkan dua buah kenderaan. 


Mangsa, Nurnazifa Faizul Azman, 19, mengalami kecedraan di bahagian kaki dan kepala, dikejarkan ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia ketika mendapatkan rawatan. 


Siasatan awal mendapati kejadian dipercayai ketika pemandu Perodua Myvi bersama tiga lagi penumpang dalam perjalanan dari rumah saudara di Kampung Tajin ke rumah mereka di Felda Jerangau Barat. 


Mangsa yang memandu Perodua Kancil bersama rakannya berusia 19 tahun ketika itu dalam perjalanan dari arah Kampung Bukit Diman ke Telemong. 


Tiba di lokasi kejadian, berlaku pertembungan di antara dua kenderaan itu yang menyebabkan mangsa tersepit di dalam kenderaan sebelum dibawa keluar dengan bantuan pihak bomba. 


Kesemua mangsa yang cedera dibawa ke Hospital Hulu Terengganu unttuk mendapatkan rawatan. Namun, Nurnazifa disahkan meninggal dunia pada jam 4.30 petang. 


Pemandu Perodua Myvi berusia 25 tahun patah tangan kanan, cedera di kaki dan luka di badan, manakal empat lagi mangsa lain termasuk penumpang Perodua Kancil mengalami kecederaan ringan. 


Kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.  



LihatTutupKomentar