-->

'Dia rosakkan rumah tangga orang, dia pula macam tersakiti?' - Mira guna hashtag 'sabar' dalam kapsyen gambar terbaru, dikecam netizen



Biar pun dikecam teruk di media sosial, perkara itu tidak menghalang Mira atau nama sebenar Amirah Aqilah untuk kembali aktif di media sosial. 


Sebelum ini, jurucakap Mira, View Chin, memaklumkan Mira sedang bersembunyi sementara menunggu keadaan reda selepas namanya dikaitkan dengan dakwaan menyondol suami orang (View Chin) sehingga meruntuhkan rumah tangga pasangan itu. 


Semalam, Mira memuat naik gambar terbarunya di pejabat yang memperagakan pakaian merah dan biru dengan kapsyen "Strong and Smile" serta tanda pagar 'ready' seakan memaklumkan kepada umum bahawa dirinya sudah sedia untuk kembali bertugas sebagai host. 



Walaupun ada yang mengecam dan memerlinya di ruangan komen, Mira dilihat enggan peduli namun sempat menekan butang 'like' pada komen yang memberi sokongan kepadanya. 


Dalam posting terbaru, Mira berkongsi video bomerang yang menunjukkan dirinya dalam kereta Mercedes Benz dialuni dengan lagu Hadapi Dengan Senyuman. 


"Assalamualaikum semua, lets go start your work with a smile," tulisnya pada kapsyen dan tanda pagar, #sabar. 



Tindakan Mira menggunakan hashtag tersebut mengundang rasa tidak puas hati netizen yang beranggapan Mira cuba meraih simpati orang ramai. 


"Memang penyondol-penyondol zaman sekarang tak tahu malu eh? Dia yang merosakkan rumah tangga orang, dia pula yang jadi mangsa keadaan?" komen Aivy Nuneza. 


"Sendiri yang salah, nak acah-acah jadi mangsa bagai. Memang tak ada rasa malu langsung," kata Fatin Nabila. 


"Dia yang runtuhkan tokong, dia pula macam tersakiti ek. Oh memang jenis tak tahu malu orangnya," kata Elly AJ.




Sebelum ini, Mira pernah menafikan bahawa dia bukan punca View Chin dan Shermine bercerai. Jelasnya, hubungannya dengan View Chin bermula selepas pasangan itu bercerai pada Disember tahun lalu. 


Sumber: Facebook Amirah Aqilah




LihatTutupKomentar