-->

'Buat gurauan macam ni sangat kurang ajar' - Guru pendidikan khas kata Lan Pet Pet persenda golongan penghidap Cerebral Palsy



Tindakan pelakon dan pelawak Lan Pet Pet atau nama sebenar, Mazlan Ahmad, 53, yang melakukan aksi seperti mempersenda penghidap Cerebral Palsy (CP), mengundang rasa kurang senang pengguna media sosial. 


Menurut seorang guru pendidikan khas yang tidak didedahkan namanya berkata, video berdurasi 19 saat itu turut menunjukkan Lan yang sedang menjamu selera itu turut menunjukkan jari tengah ketika melakukan aksi tersebut. 


Bagi pengadu, apa yang dilakukan oleh Lan adalah tidak boleh diterima dan sangat biadab.


"Saya tak suka betul benda-benda begini dibuat gurauan. Celebral Palsy atau spastik ini adalah satu anugerah dari Allah. Buat gurauan meacam ini sangat kurang ajar. Siap tunjuk middle finger tu bergurau. 


"Sebagai guru pendidikan khas, saya tidak suka. Tak ada kesedaran sivik langsung," katanya yang berkongsi mengenai video itu kepada Harian Metro, hari ini. 


Bagaimanapun, tidak dapat dikenal pasti sama ada video yang dikongsikan oleh pengadu itu adalah video baru atau lama. 


Cubaan pihak Harian Metro untuk menghubung Mazlan juga untuk bertanya mengenai video tersebut, masih belum menerima sebarang respon. 


Sumber: Harian Metro




LihatTutupKomentar