-->

Isteri pinang sahabat sendiri, jadi isteri kedua untuk suaminya

Seorang mutawif, Mohd Loqman Mohd Salleh, 38, dari Kampung Kolam Limbongan, telah melangsungkan majlis pernikahan dengan isteri keduanya pada 24 Disember lalu di sebuah masjid.

Menariknya, isteri keduanya ini adalah sahabat baik kepada isteri pertamanya dan mereka telah lama berkawan.

Mohd Loqman menerangkan bahawa walaupun pada mulanya ini adalah rancangan isteri pertamanya, namun keputusan untuk berpoligami memerlukan persetujuan daripadanya.

Selama 12 tahun berumah tangga dengan isteri pertama, Mohd Loqman mengakui kebahagiaan dalam rumah tangga mereka dan mereka juga telah dikurniakan tiga orang anak berusia antara empat hingga 11 tahun.

Mohd Loqman memberi nasihat kepada lelaki yang ingin berpoligami, “Bercakap benar, insya-Allah akan kekal hingga ke Jannah,” katanya ketika dihubungi pada hari Khamis.

Pada majlis akad nikah, isteri pertama turut hadir dengan mengenakan jubah putih yang sama dengan isteri kedua.

“Ini pernikahan bukan kerana saya sahaja, namun meraikan juga isteri pertama menyambut kehadiran madu dengan memberi laluan buat madu berkongsi kebahagiaan bersama,” tambahnya.

Mohd Loqman, yang juga merupakan perawat Islam, menerima banyak ucapan tahniah setelah memuat naik hantaran dan beberapa keping gambar perkahwinan bersama kedua-dua isteri di akaun media sosial, Facebook. Hantaran tersebut juga telah dikongsi oleh lebih 200 pengguna.

Sumber: Sinar Harian

The post Isteri pinang sahabat sendiri, jadi isteri kedua untuk suaminya appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar