-->

‘Kerana tamakkan harta, sanggup ragut 6 nyawa sekeluarga’ – Filem Curry & Cyanide trending

Filem dokumentari jenayah sebenar, ‘Curry & Cyanide: The Jolly Joseph Case’ mula ditayangkan di Netflix pada 22 Disember 2023. Filem ini menceritakan tentang enam kematian dalam satu keluarga berdasarkan peristiwa sebenar yang berlaku di Koodathayi, sebuah kampung di Kerala, India, antara tahun 2002 dan 2016.

Jolly Joseph, seorang ibu dan isteri, dituduh meracuni enam ahli keluarganya, termasuk suami pertamanya, dengan makanan yang mengandungi sianida.

Menurut dakwaan, dia melakukan ini untuk mewarisi harta keluarga dan untuk berkahwin dengan kekasihnya, yang merupakan sepupu suaminya.

Motif Pembunuhan

Motif utama di sebalik pembunuhan itu adalah kerana Jolly terdesak untuk mengekalkan pembohongannya. Dia telah berbohong kepada mertuanya, memalsukan ijazah pendidikan, berbohong tentang pekerjaan selama 14 tahun dan mencipta wasiat palsu untuk mendapatkan harta bapa mertuanya.

Pembunuhan pertama berlaku pada tahun 2002 apabila ibu mertua Jolly, Annamma, meninggal dunia setelah memakan sup kambing di rumah. Enam tahun kemudian pada tahun 2008, bapa mertua Jolly, Tom Thomas, rebah dan mati di dalam bilik air di rumah mereka.

Pada tahun 2011, suami Jolly, Roy Thomas, mati di dalam bilik air di tingkat bawah rumah mereka dengan cara yang sama. Pada tahun 2014, seorang kanak-kanak berusia 2 tahun dalam keluarga, Alphine Shaju, meninggal dunia dengan cara yang sama.

Walaupun Jolly Joseph telah ditangkap dan didakwa, kisahnya masih menjadi subjek perbincangan dan analisis. Kes ini masih dalam perbicaraan mahkamah.

The post ‘Kerana tamakkan harta, sanggup ragut 6 nyawa sekeluarga’ – Filem Curry & Cyanide trending appeared first on The Reporter.


LihatTutupKomentar