-->

'Pakcik tu datang dengan takde bahasa terus mengamuk, maki pekerja saya' - Isteri peniaga lemang tampil dedah cerita sebenar



Kenyataan dari anak mangsa pukul peniaga lemang telah ditularkan, kini isteri kepada peniaga lemang pula tampil memberi kenyataan. 


"Minta maaf semua di atas apa yang telah terjadi. Saya isteri kepada pemilik perniagaan Lemang Pak Din Muda. Apa pun, kejadian pada malam tadi ramai yang tak tahu cerita sebenar. 


Baca: 'Peniaga lemang ini kurang ajar!' - Anak tampil pertahankan bapanya yang diserang peniaga lemang


"Saya tidak menyebelahi mana-mana pihak. Bagi saya, dua-dua salah. Saya juga salah seorang saksi kejadian," katanya Aisyah Lin. 


DATANG-DATANG TERUS MENGAMUK, MAKI PEKERJA


Menurut Aisyah, mereka semua terkejut melihat pelanggan itu datang dalam keadaan mengamuk dan terus memaki para pekerjanya. 


"Dalam keadaan terkejut, pakcik itu datang dengan tak ada bahasa terus mengamuk, memaki-maki pekerja yang kemudian memanggil suami saya dan akhirnya menjadi pergaduhan. 


PELANGGAN PERNAH MENGADU LEMANG TAK MASAK TAPI CAKAP ELOK-ELOK


"Sesiapa pun meniaga, tiada yang sempurna. Ramai je pelanggan saya yang datang mengadu sesetengah lemang yang dibeli, ada yang tak masak. Tetapi mereka cakap dengan elok-elok. 


"Kami tak cakap banyak dan tak nak tengok pun lemang yang rosak itu, kami terus ganti dengan lemang baru. Tiada masalah.


"Saya pun tak berani nak komen banyak sebab saya tahu kedua-duanya pun salah. Masing-masing baran, tetapi siapa yang berniaga, patut faham dan biasa mengalami situasi begini. 


"Saya percaya pelanggan yang begini satu dalam sejuta. Tak semuanya bersikap seperti ini. Orang berbudi, kita berbahasa," katanya. 


MOHON MAAF BAGI PIHAK SUAMI


Aisyah bagi pihak suaminya memohon maaf di atas kejadian itu dan menjelaskan mereka hanya berniaga untuk menyara kehidupan keluarganya. 


"Sekali lagi saya minta maaf atas semua kesilapan suami saya. Terima kasih jugalah pada si pemviral. Semoga murahlah rezeki selalu. 


"Kami meniaga hanya cari makan untuk family dan anak-anak je. Sebab kami pun orang susah. Tapi apa pun video yang dia bagi tak full. Ada bahagian tertentu telah dipotong. 


"Kalau saya jahat, saya pun boleh record video pakcik ini dari awal kedatangannya. Tetapi saya bukan jenis begitu, bukan kaki viral. Masing-masing ada hak untuk bersuara. Saya pun tak ada hak nak marah sesiapa," katanya. 



LihatTutupKomentar