-->

(Video) 'Dia (perampas) ganggu rumah tangga orang supaya bercerai laki bini, itu haram' - UAI



Baru sebentar tadi pelakon dan juga penyanyi Bella Astillah memuat naik video pertemuannya dengan Nurul Shuhada Mat Shukri baru-baru ini yang menampakkan dengan jelas kesan kecederaan pada wajah bekas isteri Hafidz Roshdi itu.

Ramai yang bersimpati dengan kejadian menimpa Shuhada dan mendoakan dia bersama dengan dua anaknya tabah dalam mengharungi dugaan mendatang.

"Allah bersama mereka yang teraniaya. Semoga Allah permudahkan urusan Shuhada dan anak-anak. Touching, sampai aku menangis. Teruskan kuat sayang, Allah ada bersama mu dan keluarga," kata netizen.
View this post on Instagram
A post shared by B E L L A A S T I L L A H (@bellaastillah)

Sementara itu, pendakwah agama, Ustaz Azhar Idrus (UAI) juga ada mengeluarkan kenyataan berhubung isu berkaitan dengan perosak rumah tangga dalam videonya ditemubual oleh pendakwah Furqan Fawwaz.

"Kalau makna sondol itu ialah orang perempuan yang dia sengaja nak merosakkan rumah tangga orang lain, baru hukumnya haram. Tapi kalau dia nak berkahwin dengan suami orang, hukumnya harus.

"Ramai orang salah faham. Dia kata kalau kahwin dengan suami orang dikira merampas. Salah, perampas ini begini. Dia kahwin dengan suami orang dan dia suruh cerai isteri tua. Itu perampas.

"Dia hidup dengan baik, dia akan jadi isteri yang kedua. Itu bukan perampas. Itulah yang dibenarkan dalam Islam.

"Hukum itu tengok-tengok dulu, bukan dengan emosi. Kalau memang dia ganggu rumah tangga orang supaya runtuh rumah tangga itu, supaya bercerai laki bini, itu haram. Itu bukan pendapat saya, itu pandangan di sisi Islam," katanya.

View this post on Instagram

A post shared by Furqan Fawwaz (@furqanfawwaz)

Sumber: Instagram Bella Astillah, Furqan Fawwaz
LihatTutupKomentar