-->

'Guna je lagu saya YB, saya rela' - kata Altimet, tapi netizen kata MP Masjid Tanah balas dengan nada 'koyak'?



Media sosial semalam kecoh dengan tindakan Ahli Parlimen Masjid Tanah, Mas Ermieyati, yang didakwa menggunakan lagu ciptaan dan nyanyian penyanyi Amir Jahari, tanpa kebenaran untuk video solidariti Muhyiddin Yassin yang didakwa atas pertuduhan rasuah dan pengubahan wang haram jutaan ringgit.

Tindakan Amir Jahari itu bagaimanapun mengundang rasa kurang senang ahli parlimen itu yang kemudian memohon maaf dan dalam masa sama kenyataannya dipercayai memerli penyanyi berkenaan.

Sementara itu, ada netizen mencadangkan Mas Ermieyati sepatutnya gunakan lagu Altimet - Hoi Ya Hoi, bagi video kontroversi itu. Cadangan itu turut menarik perhatian Altimet.

"Guna je lagu saya, Yang Berhormat. Saya rela," tulis Altimet pada ciapannya semalam.

Guna je lagu saya, YB. Saya rela. 🫶🏽 https://t.co/Qacv1afJAX — Altimet.eth (@altimet) March 10, 2023

Bagaimanapun, Mas Ermieyati membalas ciapan itu dengan nada sinis, "Alaaa so swettt.. Hihii, tapi itu PMX dah tolong nyanyikan sebelum jadi Perdana Menteri. Tapi heran sekarang bila dia jadi PMX dia tak nak nyanyi dah lagu tu. Napa ek?".

Alaaaa so swettttt…. Hihii, tapi itu PMX dah tolong nyanyikan sbl jdi PM. Tapi heran sekarang bila dia jd PMX dia taknak nyanyi dah lagu tu. Napa ek.. — mas ermieyati (@emysamsudin) March 10, 2023

Ciapan balas itu menarik perhatian netizen yang percaya Ahli Parlimen Masjid Tanah itu 'koyak' dengan isu tersebut.

"Biasanya, according to psychology, orang yang reply macam ni maknanya dia tengah koyak dan marah dan dalam hati tak tenang," kata @SultanofTasik.

"Laa.. dalam video kata nak cari artis yang tak kisah lagu dia dimainkan. Altimet dah offer kasi pakai, duk berdalih pula," kata @fakrulofficial.

"Satu Malaysia tengok level kau berinteraksi ni makcik. Ini ke wakil kepada rakyat? Kesian orang yang mengundi kau ni makcik," kata @kamalRezuan.




Sumber: Twitter Altimet
LihatTutupKomentar