-->

2 lelaki maut angkara pelumba haram di Jalan Raja Laut, saksi dakwa pemandu Proton Wira (silver) jadi punca kemalangan



Tular di media sosial video kemalangan yang membabitkan beberapa buah kenderaan dalam kejadian yang berlaku di hadapan Menara Raja Laut, Kuala Lumpur, jam 4 pagi, Ahad, 19 Mac 2023. 


Menurut sumber, kemalangan itu menyebabkan empat individu menjadi mangsa di mana dua daripadanya meninggal dunia dan dua lagi mangsa cedera dan telah dihantar ke hospital berdekatan. 


Saksi kejadian berkata, kemalangan itu berpunca dari sebuah kereta Proton wira berwarna 'silver' yang dikatakan sedang berlumba di Jalan Raja Laut menghala ke Chow Kit. 


Pemandu kereta Wira itu dikatakan telah menghimpit sebuah kereta Perodua Myvi berwarna merah menyebabkan kereta itu hilang kawalan lalu merempuh Perodua Alza yang diparkirkan di bahu jalan dan dua mangsa (maut) yang sedang lepak di tepi jalan.


"Untuk pengetahuan, Myvi merah itu bukan berlumba seperti yang didakwa. Ada sebuah kereta Proton Wira berwarna silver yang berlumba. Kemudian dia menghimpit Myvi ini lalu menyebabkan pemandunya hilang kawalan dan 'sapu' Alza itu," kata saksi. 


Sementara itu, rakan mangsa tampil meminta orang ramai tidak lagi menyebarkan video tersebut bagi menghormati perasaan ahli keluarga mangsa.


@lolatoyokishop95 Al-fatihah buat adik dengan kawannya…. Dua2 anak yang baik, adik yang baik buat akak… selalu tlong akk dekat rumah… selalu tak pena berkira dngan akk n anak akk… dua2 akk sayang😭😭😭 lepas nie sunyi rumah akk tanpa korang berdua😭😭 #kemalanganjalanrajalaut ♬ bunyi asal - Lola Toyoki


"Baju belang dan baju merah itu kawan baik. Baju belang itu kawan saya, kami satu tempat kerja, satu department. Doakan dia, semoga dia ditempatkan di kalangan orang-orang beriman. 


"Minta jasa baik semua jangan sebarkan lagi video-video mereka. Kasihan keluarga arwah kalau ternampak video-video ini. Al-Fatihah Muhammad Asyraf," katanya individu yang dikenali sebagai Yull. 


Difahamkan, jenazah kedua-dua mangsa telah dibawa kembali ke kampung untuk dikebumikan. 


Sumber: Orang Awam

LihatTutupKomentar