-->

'Wajah mereka bersih, tiada kesan terbakar' - Empat beradik maut dalam kebakaran dikebumikan dalam satu liang lahad



Empat beradik yang berusia dari tiga hingga lapan tahun muat dalam kebakaran di kediaman mereka di Muar malam kelmarin telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Batu 6, Bakri, malam tadi. 


Jenazah Puteri Aisyah Tenko To, 8, Mohd Hakim, 6, Mustakim, 4, dan Fatihah Aisyah, 3, telah dikebumikan dalam satu liang lahad pada jam 8.15 malam tadi. 


Ibu bapa mangsa, Nabila Sedu, 31, dan Thein Ko Htut, 30, dilihat masih sugul dan tidak bermaya ketika jenazah keempat-empat anak mereka disemadikan. 





Dalam tragedi itu, kesemua kanak-kanak berkenaan ditemui tidak bernyawa dalam bilik air di bahagian dapur rumah selepas rumah sewa yang didiami mereka terbakar 70 peratus. 


Ketika kejadian, ibunya keluar sebentar kira-kira 10 minit untuk mencari barang kelengkapan untuk berbuka puasa. 


Sementara itu, pendakwah bebas, Ebit Lew, berkongsi gambar wajah empat beradik berkenaan di media sosial mengundang rasa simpati netizen. 




Menurut Ebit Lew, tiada kesan terbakar pada wajah mangsa yang dipercayai lemas disebabkan asap kebakaran. 


"Adik kecil Puteri Aisyah, Mohd Hakim, Mustakim dan Fatihah, kecil-kecil semuanya. Melihat wajah bersih cantik semuanya. 


"Saya lihat wajah anak-anak semua comel bersih. Tidak terbakar, ada calar-calar pun sikit-sikit. Empat beradik dijumpai di bilik air. Mungkin lemas asap atau haba panas," katanya. 


Difahamkan, ibu kepada empat beradik itu berasal dari Kuala Kubu Bharu, Selangor dan merupakan keluarga susah serta tidak mempunyai barangan elektrik dan televisyen. 


Sumber: Harian Metro



LihatTutupKomentar